Воскресенье
22.10.2017
00:06
Приветствую Вас Гость
RSS
 
КЗ "Лисичанський НВК ЗОШ І-ІІІ ст. №3 - ДНЗ "Ба...
Главная Регистрация Вход
Особистісно орієнтоване навчання »
Меню сайта

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Особистісно орієнтоване навчання – це таке навчання, центром якого є особистість дитини, її самобутність, самоцінність: об’єктивний досвід кожного спочатку розкривається, а потім узгоджується зі змістом освіти ( автор І.С. Якиманська).

І.С.Якиманська виокремлює три моделі особистісно орієнтованої педагогіки:

 

  • соціально-педагогічну,
  • предметно-дидактичну
  • психологічну.

 

Соціально-педагогічна модель виховує з попередньо заданими якостями.  Завданням школи є наближенні кожного учня до її параметрів (носій масової культури).

 

  • - Предметно-дидактична модель особистісно орієнтованої педагогіки пов’язана з предметною диференціацією, яка забезпечує індивідуальний підхід у навчанні.
  • - Технологія предметної диференціації будується на урахуванні складності та обсягу навчального матеріалу (завдання пониженої та підвищеної складності).
  • -Технологію предметної диференціації використовуємо на уроках математики.

 

Метою особистісного орієнтованого навчання є процес психолого-педагогічної допомоги дитині в ставленні її суб’єктивності, культурної ідентифікації, соціалізації, життєвому самовизначенні. Особистіно орієнтований підхід поєднує виховання та освіту в єдиний процес допомоги, підтримки, соціально-педагогічного захисту, розвитку дитини, підготовка її до життєтворчості.

Центром особистісно орієнтованого навчання є особистість дитини, її самобутність, самоцінність. У процесі його спочатку розкривається суб'єктивний досвід кожного, а потім узгоджується зі змістом освіти.

Головними завданнями особистісно орієнтованої технології є:

 

  • - розвиток індивідуальних пізнавальних здібностей кожної дитини;
  • - максимальний вияв, ініціювання, використання індивідуального (суб'єктивного) досвіду дитини;
  • - допомога особистості у пізнанні себе, самовизначенні та самореалізації, уникнення формування попередньо заданих якостей;
  • - формування в особистості культури життєдіяльності, яка дає змогу продуктивно вибудовувати своє повсякденне життя, правильно визначати його лінію.

 

Особистісно орієнтована технологія навчання має відповідати таким вимогам:

 
  • - забезпечення виявлення навчальним матеріалом змісту суб'єктивного досвіду учня, в тому числі й досвіду попереднього навчання;
  • - спрямованість викладених у підручнику (вчителем) знань не тільки на розширення їх обсягу, структурування, інтегрування, узагальнення предметного змісту, а й на постійне перетворення набутого суб'єктивного досвіду кожного учня;
  • - постійне узгодження у процесі навчання суб'єктивного досвіду учнів з науковим змістом отриманих знань;
  • - активне стимулювання учнів до самооцінної освітньої діяльності, зміст і форми якої повинні забезпечувати їм можливість самоосвіти, саморозвитку, самовираження під час оволодіння знаннями;
  • - конструювання та організація навчального матеріалу з орієнтацією на те, щоб учні мали змогу обирати його зміст, вид та форму виконання завдань тощо;
  • - виявлення та оцінка способів навчальної роботи, якими користується учень самостійно, стійко, продуктивно;
  • - забезпечення контролю й оцінювання не тільки результату, але передусім процесу учіння;
  • - забезпечення у процесі навчальної діяльності учня рефлексії, оцінювання учіння як суб'єктивної діяльності.

 

Формування культури життєдіяльності особистості є найвищою метою особистісно орієнтовного навчання та технологій.

Головні вимоги до особистісно орієнтованих технологій І.С.Якиманська сформулювала таким чином:

 

  • -навчальний матеріал повинен забезпечувати виявлення змісту суб’єктивного досвіду учня, включаючи досвід його попереднього навчання;
  • -виклад знань у підручнику (вчителем) повинне бути направленим не тільки на розширення їх обсягу, структурування, інтегрування, узагальненні предметного змісту;
  • -у процесі навчання необхідне постійне узгодження суб’єктного досвіду учнів з науковим змістом здобутих знань;
  • -активне стимулювання учня до самоцінної освітньої діяльності, зміст і форми якої повинні забезпечувати учневі можливість самоосвіти, саморозвитку, самовираження в ході оволодівання знаннями;
  • -контролювання та організація навчального матеріалу, який дає змогу учневі вибирати його зміст, вид та форму при виконанні завдань, розв’язуванні задач;
  • -виявлення та оцінка способів навчальної роботи, якими користується учень самостійно, стійко, продуктивно;
  • -необхідно забезпечувати контроль та оцінку не тільки результату, а й головним чином процесу учіння;
  • -освітній процес повинен забезпечувати побудову, реалізацію, оцінку вміння, як суб’єктивної діяльності.Найпростішою ланкою з яких складається особистісно-орієнтовне навчання є, особистісно орієнтована педагогічна ситуація.

    Це навчальна ситуація, опинившись в якій дитина повинна шукати сенс, пристосовувати її до своїх інтересів, будувати образ чи модель свого життя. Таку навчальну ситуацію можна побачити і на уроках математики, при розв’язуванні задач. Один і той самий урок різним дітям дає різний пізнавальний та життєвий досвід.

    Отже, особистісно орієнтоване навчання полягає в тому, що підтримувати та розвивати природні якості  учня, його здоров’я і  індивідуальні здібності, допомагати в становленні його суб’єктивності, соціальності, творчої самореалізації особистості.

    Особистісно орієнтована технологія навчання складається з ланок - особистісно орієнтованих ситуацій, опинившись в яких, дитина повинна шукати сенс, пристосувати їх до своїх інтересів, створити образ чи модель свого життя, обрати творчий момент, дати критичну оцінку. Для вирішення такого завдання недостатньо наявних знань, потрібні пізнавальні пошуки.

    Особистісно орієнтоване навчання забезпечує перетворення учня з пасивного спостерігача, який засвоює знання та досвід, на активного співрозмовника та співробітника, суб'єкта навчально-виховної діяльності, продуктивної праці.

Календарь
«  Октябрь 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Поиск

Вход на сайт

Архив записей